POMYSŁY NA DRUGIE ŚNIADANIE DO PRACY

Od zawsze wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i powinniśmy go spożywać przed wyjściem z domu. Jednak po kilku godzinach pracy następuje spadek energii i nasz organizm ponownie potrzebuje kolejnego posiłku, żeby móc nadal pracować na pełnych obrotach.

Pomysł na 2 śniadanie do pracy

Jak wszyscy dobrze wiemy, w pracy nie zawsze jest czas na to, aby przygotować sobie posiłek od podstaw, a często nie ma czasu nawet na to, aby zjeść ten przygotowany w domu. Dlatego warto przygotować śniadanie w takiej formie, abyśmy mogli spożyć je nie odrywając się na długo od pracy, a jednocześnie dostarczając sobie energii na kolejnych kilka godzin.

Ponizej kilka propozycji drugiego śniadania, które możmy przygotować dzień wcześniej. Proponowane przeze mnie śniadania to posiłki wegetariańskie, ale część z nich można wzbogacić o mięsny składnik. Propozycje pozostałych składników możecie oczywiście dowolnie modyfikować, dostosowując je do swoich potrzeb i smaków 🙂

KANAPKA
Kanapka nie musi być nudna! 🙂 Przy tworzeniu kanapek trzeba być kreatywnym, aby ta fotma posiłku nam się szybko nie znudziła. Kombinujmy z rodzajem pieczywa oraz przede wszystkim z tym, co umieścimy w środku.


Kilka moich ulubionych propozycji:
– ciemny chleb, sałata, ser camembert, ogórek kiszony
– ciemna bułka, pesto bazyliowe, rukola, mozzarella, pomidor suszony
– chleb, twarożek, sałata, ogórek zielony, pomidor

SAŁATKA
Sałatka to ogromne możliwości, do jej przygotowania możemy wykorzystać nie tylko sałatę, ale też np. to, co pozostało nam z obiadu (makaron, kaszę). Jako dodatki dodajmy ulubione warzywa oraz ser (mozzarella, feta, ser camembert). Aby ten posiłek był lekki, nie dodawajmy do sałatki majonezu czy gotowych sosów, a polejmy ją odrobiną oliwy, posypmy ziołami, pestkami dynii i słonecznika lub grzankami.

– sałata, ser feta, oliwki czarne, ogórek, pomidorki koktajlowe, oliwa, pestki dynii
– makaron, ser mozzarella, pomidorki koktajlowe, oliwa, pestki słonecznika

WRAP
Wrapy to rodzaj śniadania, do przygotowania którego wykorzystać możemy dosłownie wszystko. Jesto to nieco bardziej sycąca propozycja, wrapa można sobie podgrzać lub zjeść na zimno. Przygotowanie takiego posiłku do pracy jest szybkie, gdyż wystarczy tylko zawinąć w placek ulubione składniki 🙂

– wrap, brokuł, pomidory, cukinia,
– wrap, sałata, oliwki czarne, feta, ogórek kiszony

KOKTAJL
Koktajle stały się w ostatnich latach bardzo modne – i bardzo dobrze!:) Są zdrowe, pożywne i można dodatkowo przemycić w nich wartościowe produkty, za którymi czasem nawet nie przepadamy:) Dlaczego więc nie zabrać takiego koktajlu do pracy? Można go spokojnie przygotować dzień wcześniej i wypić na drugie śniadanie w pracy.


– szpinak, banan, siemie lniane, nasiona chia, sok z pomarańczy
– jarmuż, awokado, młody jęczmień, mleko migdałowe
– burak, jabłko, banan, woda

SŁODKIE PRZEKĄSKI
Przygotowane w domu batony lub ciasteczka, dostarczą nam dużą ilość energii, jeśli przygotujemy jest z wartościowych produktów. Wystarczy zrobić je raz w tygodniu, a mam zapewnioną przekąskę na cały tydzień pracy 🙂

Poniżej kilka moich przepisów na zdrowe, domowe słodkości 🙂

CIASTECZKA OWSIANE Z ORZECHAMI I DAKTYLAMI

BATONY OWSIANE

 

Komentarze:
  1. u mnie zazwyczaj gościły bogate kanapki, wrapy i koktajle 🙂 ale teraz pracuję w domu, więc mogę sobie pozwolić na zrobienie czegoś na szybko i ciepło w międzyczasie 🙂

    1. Trochę zazdroszczę tej opcji 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *